Monday 14 December 2015

ter-benci result pulaks

Assalamualaikum.




Hye guys. Ok dah tau dah nak tanya results pt3 aku ranap ke terbalik ke terpusing ke terlenyap ke. Haa lenyap tu macam nak halau aku aje. Aku syak, ada yang bengang sebab tak sambung part 2 trip haritu. Nak wat cane, banyak masalah yang perlu dihadapi. Salah satunya, masalah menangani bau hapak dalam bilik aku. Mak aku kata, sebelum aku kena buang dari kerajaan, baik kemas bilik dalam masa terdekat. Kalau dah kena buang, susah nak buat rayuan untuk diterima semula. Ada ura ura mengatakan,rayuan gombal juga tidak berguna. Penutup kisah, aku hanya tidur kuak lentang menunggu dijatuhkan hukuman.

Alhamdulillah result aku oky. Nak cakap camne eh. Nak kata okay, tak ada la okay mana. Nak kata tak okay, ada yang kata aku spesies tak reti bersyukur. Yang penting bukan lurus. Sorry aku tak nak bagitau results kat public. Yang rendah nanti kecil hati, yang lagi hebat dari aku kang datang sifat riak. Aku amik pt3 bukan untuk menyakitkan hati orang, bukan juga untuk biar manusia riak depan aku.

Cuma aku sedih la sebab kan. Aku cam bodoh sangat la bahasa inggeris. Aku muhasabah diri kenapa begini. Aku syak sebab aku lebih suka ngomong jowo dari speaking. Mungkin aku patut tinggalkan subjek BI dan ambil bahasa tambahan-(jawa)? Dan keputusan ini mungkin akan mengakibatkan aku patut dibuang negara dan selayaknya dikurung di dalam penjara di sebuah pantai terpencil. Hmmm.

Satu perkara yang boleh buat seorang pelajar sedih, bila tak dapat penuhi impian parents. Aku lah salah sorang dari manusia tu. Bagi aku, takpe kalau aku bersedih sampai tak makan pastu kurus(?) , dari tengok mak bapak aku kecewa. Parents aku takdela sampai kiciwa gila tapi aku taulah diorang kecewa cuma tak nak tunjuk. Haih la labu. Membesar dalam kalangan keluarga kecik, beradik dua je mesti la aku pressure gila tahap cipanzi. Abang aku pulak spesies hantu jembalang. Results power, sekolah power. Parents aku pula target aku mewarisi kecerdikan abang aku. Orang kata biar mimpi sampai ke bintang. Puih. Aku pulak sek tpg je, results pulak zZZZz. Pastu jadi-- mimpi itu kini ranap dimamah bumi. Baru aku faham perasaan mereka yang tak dapat straight As time upsr walhal time tu aku dapat straight As pastu seronok je upload gambar kat fb. Tak kesah perasaan orang lain. Well, Tuhan takkan balas time tu juga. Dia balas next time kisah hidup kau. Allahuakbar.


Keputusan pt3 yang aku peroleh ni bukan lah satu penyesalan. Malah, ia membuatkan aku semakin tak sabar nak buat sesuatu dengan lebih baik. Orang lagi hebat dari aku, lantak ah rezeki dorang. Nak jeles buang karan dan buang masa. Aku yakin, setiap apa yang Allah aturkan adalah yang terbaik. Kalau kita sandarkan seluruh kehidupan kita pada Allah, jangan risau di atas sebarang perkara yang ditakdirkan untuk kita. Allah sebaik baik perancang.

Semoga hidup dengan penuh keberkatan guys,

p/s ; dah masuk 3 Rabiulawal ni, kejap lagi hari istimewa berkunjung. Banyakkan berselawat. Bagi hadiah sikit kat Nabi tercinta. Sollu alan nabiy!

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment