Wednesday 11 June 2014

#KAA Unite: TRIP TO MELAKA part1

Assalamualaikum.

A Holiday to Remember

Sebenarnya memang dah rancang lama dah nak buat trip class. Since tahun lepas. Tahun lepas. Hahaha. Perancangan bukan mudah, semua benda nak kene susun dengan betul dan rapi. Eh baru 13 tahun kan?  Baru 13thn nak arrange memacam. Bak kata orang asli 'memeiii ar...'.  Anda terlalu muda untuk itu. CEHCEH.

Pastu dah masuk tahun 2014 dah fedup. Suruh cikgu M.Z kesanyangan arrange kan untuk kitaorg. Eh best betul pass pass kat orang ni. Cikgu pun merelakan jiwanya untuk arrange kan trip yang gojes untuk kitaorg. Nak kata memang masuk-keluar masuk-keluar ah bila cikgu ajar bm. Sebab apa? Hahaha. Nak kata belajar bm macam terpesong pasal trip, nak kata citer pasal trip macam terpesong belajar bm. Cikgu aku ni memang sporting habis!

  "Tak apa murid-murid , itu belajar juga. Belajar menguruskan trip dan ia jua masuk dalam p&p."  
- - Tak apa kawan, mari kita berdoa supaya BM kita A. Amin~

((Ampun cikgu, beribu ampun))

Kitaorang  Cikgu dan Ajk memang berhempas pulas nak persiapkan trip ni sebenarnya. Aku ngan kekawan lain goyang kaki lenggang kangkung. Pergh best gila ko tau? Hahahaa. Aku dah malas nak masuk campur. Biarlah pakar yang menghandle kan nya. Gaah. Ahli ahli koperasi yang join pun berpeluh peluh handle, dan kami goyang kaki jua. EH, terasa syok pula goyang kaki ni. Kan?

Semua setuju trip class hari Isnin dan Selasa iaitu 9/6-10/6 . Tarikh memang strategik, memang dah last last cuti sekolah tu dan memang sekitar hotel tu agak lapang la. Tak ade la nak berhimpit himpit dgn orang lain. Yang menyertai trip class  ini adalah semua pelajar 2KAA, ahli koperasi, kakak izzah dan cikgu. Kakak mesti kene bawak, biar senang nanti dipimpin orang dewasa citer dia.




Pagi pagi pukul 8:30 dah berkumpul dekat depan pondok guard. Kalau trip jejalan ni memang semua sharp, so tiada janji melayu mahupun india yang wujud kat sini. Semua patuh, taat dan ada yang datang awal setengah jam lagi kau. Berkobar kobar.



Destinasi pertama ialah Teluk Kemang. Panas--> hitam --> LEGAM . Legam tu paling dahsyat dah. Chill la semua ni baru permulaan. Memang bahang gaban la kat sana. Mungkin sebab kitaorg kat sana waktu tengahari. Memang terasa menggelegak otak aku. Jangan la ngade nak gi pantai tengahari buta cemni, hangus muka tu karang.








fefeling 1 Direction mungkin
memikirkan tentang future markah math mungkin


Panas sampai dah tk nampak anak mata

Dah toksah nak tengok dah, memang tk ada muka aku kata situ. Dorg gigih selfie, aku gigih berlindung. Tak apa la, kulit aku sudah terlalu hitam untuk itu.



Then, our main destination, Pengkalan Balak. Whoooooooooooooooo. Tak berapa nak excited sanagtla sebab ramai kata Pengkalan Balak tu kotor la tak cantik and blablabla. Tapi bila dah sampai mind set terus berubah 360darjah. Cantik. Alhamdulillah cantik. Im so excited + happy + over act = jakun betul minah ni. Sekitar resort tu pun bersih, cantik, nampak suci je tau. Masuk bilik pun bersih. Aku kalau nak judge suatu tempat tu mmg tengok tandas dulu. Kalau tandas cun, mmg semua cun. Tandas dia bersih. So, overall cantik dan bersih. Semua kemudahan pun lengkap. Recommended. ---> Chalet Permata Pengkalan Balak

Petang tu macam biasa, aktiviti sukaneka. Mestilah ada sukaneka kan baru orang semua gelar family day, kan? Aktiviti sukaneka atau lebih dikenali sebagai aktiviti melegamkan muka. Tepuk tangan kuat kuat pastu cakap 'saya suka, saya suka'. Pasir tu pun aku rasa macam seratusperatus cahaya matahari diserap oleh pasir dan aku sebagai pemijak nya merasakan haba yang sungguh menggelegakkan kaki aku. Kaki pun menggelegak eh? Mungkin ia istilah baru. Fuhhhhhhh. Tahniah bagi sapa yang dapat memijaknya dengan GAAH sekali. Tapi macam tak, sebab semua kengkang kengkang tahan panas kat pasir tu. Even, jalan dah kengkang kengkang tahan panas, semua buat sungguh sungguh sukaneka tu. Muka mmg berserah habis. Haha korg mmg sporting!








korg buat apa



ajk sukaneka yg perlu dihormati

muka bingung mungkin

pahal?
Dating eh mira?

alala comelnya mira
Oky, maaf tak ada gambar time sukaneka kat sini. 




And yaaaa, belum habis sukaneka dah tak tahan nak 'ciblon'. Oky, buka kamus. Peduli apa. Mandi aje. Laut seperti sudah melambai lambai gaya paling ayu ke arah kami untuk mandi. Ceh ayat.

Campak orang pastu cabut. Aku tak tahu ni idea sape. Tapi kalau aku la yang campak orang tu, aku bawa lari jauh sikit pastu campak laju laju. Kena aku mmg nyampah ngan budak tu. Ummmphhh memang baling kasi merah satu badan. Pastu kalau tak puas lagi celup kepala dua tiga minit. Mungkin baru aku puas.


Apa benda jadi lepas tu? Meh tunggu #KAA Unite: Trip to melaka part2. Wait for it guys!


Assalamualaikum.



TO BE CONTINUED




2 comments: