Friday 16 October 2015

Apakah maknanya hidup kalau tiada impian?


Assalamualaikum. Hye korangs! Biasa la janji tetap janji, janji pasti ditepati. Aku ni walaupun murung tak curah semampu jiwa untuk menjawab paper haritu aku tetap gigih menulis tau. Biasa la kenkadang kita ni dah hafal kemain bahagian enjin dalam luar tepi belakang sisi kiri kanan tepi side sedok tepi siap godek godek mesin potong rumput bapak aku. Last last keluar : Labelkan bahagian luar enjin bendasarkan jawapan yang telah diberikan (3m).  Tertekan tau satu hari sampai mandi tak basah , makan tak lalu. Kau tak faham perasaan aku , kalau kau dah rasa baru la betapa kelam nya dunia ko.


bilik kapal pecah
Exam aku baru habis semalam, lepas balik aku terus tidur tak gerak. Pastu aku dah kena kecam dengan mak aku sebab tak reti nak kemas bilik. Aku cakap la kan kalau banyak buku berkat. Ilmu tu, Allah kan sayang orang yang menuntut ilmu. Pastu mak aku balas " Allah tak suka orang pengotor kay".  Aku terasa la sindiran keras mak aku tapi tak de la sampai aku terus kemas, haaa update blog dulu nak cerita betapa tak move on nya aku.

Amacam periksa? So far not good, but i will put trust on Allah. Huhu first time pengalaman amik exam aku demam. Gigih tak gigih aku kuatkan juga amik exam. Selalu aku kalau nak exam memang tak tenang tidur sebab memang ada masalah insomnia, kadang tidur 3, 4 pagi. Tapi masalah ini diatasi dengan sangat berkesan bila setiap nak kali nak tidur, aku sumbat bergelen ubat batuk. Letak je, nyenyak aku tidur. Huhu baik betul kan Allah macam tahu tahu je aku susah nak tidur. Dia bagi aku demam, biar aku takde mental breakdown. Agaknya.

Soalan alhamdulillah la senang. Mathe and sains lima puluh lima puluh. Bm walau tukar format last minute boleh jawab. Kemahiran teknikal walau dah hafal bab enjin tu sampai terbayang dalam tidur dan ingatan dan akhirnya TAK KELUAR yang tu, boleh jawab. BI  walau pun agak tough bagi anak jawa macam aku nak jawab, alhamdulillah soalan senang. PI alhamdulillah. Cuma barab ni macam erm ermm , tapi boleh la kot dapat A. InsyaAllah.

Apa aku nak buat lepas pt3. Of cos aku nak start STUDY for PAT next week. Walau pt3 dah habis aku bertekad untuk bertindak adil dan tidak memilih kasih agar tiada sesiapa yang terasa. Ceh. Sekali sekala menunjuk dengan ko bukan salah pun. Hah lepas PAT nak lose weight katanya. Cy kata biar kita bercita cita tinggi hidup dalam dunia ni. Sekurang kurang nya kau ada impian. 

Apakah maknanya hidup kalau tiada impian? 

Jadi sam pah sar ap la dik oi

Will update new entry about pt3. Macam mana kejamnya dan betapa murninya dia kepada para pemangsa. Inilah nama nya hubungan Mangsa-Pemangsa . Sumber; Sains, Tingkatan2, Bab4,  Saling Bersandaran Organisma Hidup dengan Kehidupan. 


Assalamualaikum. Sekian.





No comments:

Post a Comment