Wednesday 18 February 2015

so this,

Assalamualaikum.

Hye. Ye, dah tahu dah lama tak update blog. Bahkan ini kali ke10 draft, baru menjadi. Adakah anda fikir seorang blogger akan ada idea yang mencurah curah bagi setiap entri? Lagi, ni dah lama gila tak update blog. Rasa macam dah fedup bila tengok draft ke 9 ke8 ke 7 dan ke atas macam tak ade benda yang nak dicerita. Ini, ko dengar dan lihat sahajalah.

Kita mengalami musibah banjir ye anak anak, tula dak dak semenanjung kemain melonjak kegembiraan dapat holiday extend. Ewah cakap orang, ko pandai ye. Tulis kat entri turut berdukacita padahal dalam hati tipu kalau tk cakap suka gila. Maaf la kegembiraan cuti dilebihkan tu sumpah, tak dapat tipu.

Jadi, kita pun start sekolah lambat semingggu. Jadual tahunan sekolah pun rosak terbalik. Sukantara semua buat cepat cepat. Tula, kalau ko aim dak dak smktpg memang semua hitam hitam manis  kerana mungkin salah satu sebab nya itu. Aku, taklah. Sebab aku spesies ulat buku tambah pemalas tambah menipu tambah memang tak suka sukan kan sebenarnya?

Bangun awal tak ade masalah kat aku sebab aku memang selalu bangun awal. Kekekeke. Bangun normally, 5:30a.m. Sahur semua sekali senang. Of cos aku tolong pakcik guard bukak gate sebab iolls pengawas berkaliber (menipu lagi) Hidup sesi pagi ni lebih teratur lah sebab pergi pagi balik petang lepas zohor. Tak macam dulu, pergi pagi, balik dah nak sikit lagi tengah malam maghrib. So hidup sekarang lagi menyenangkan. Bertambah menyenangkan bila kelas aku ade aircond. FUH heaven baq hang. Alhamdulillah Allah bagi mudahkan urusan pembelajaran. Tapi , nampak macam kepala aku dah rapat dengan meja bila start tengahari. Lews kufur nikmat betul kan ko.

Erm so far takde la best sangat life journey aku. Cuma PT3 highlight aku tahun ni. Periksa kali ni aku berazam tak nak struggle sangat. Cemerlang tu MESTI. Cuma maksudnya, takdela nak menimbulkan jerawat batu batu an disertakan bersama pasir pasir halus. Sekadar study bukan hanya kerana periksa tetapi dunnya wal akhirah. Disertakan niat. Aku nak straight As, dalam masa sama tak lupa Dia, malah makin nak dekat dengan Dia. Salah satu sebab; aku dah 15 tahun hidup kat dunia, aku dah membesar, dunia tak tunggu aku.

Sebab masa ko hidup ni mana ko rasa paling penting. Akhirat yang kekal ataupun habis kat dunia ni je?

Aku selalu doa, may Allah ease me everything. Sebab bagi aku, kalau Allah nak bagi, Allah mesti bagi. Kalau Allah tak nak bagi, maka takkan. Jadi lepas aku usaha, study hard, aku tawakkal. Tak berharap 100% sebab apa guna kalau buat kecewa. Sekadar tawakkal sebab Allah paling suka orang bertawakkal kepadaNya.


zaman kegemukan malah sekarang kau obes.
and i donno,,,


Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment