Saturday 14 September 2013

Arhhhh, PBS!

Assalamualaikum!
Hai sayang-sayang saya. Intro yang sememangnya membuatkan semua orang muntah. Yuksss. Seperti biasa aku memang suka gelarkan bestie aku 'Dear', 'Sayang', 'Dear Friends' or whatever yang sememangnya membuatkan semua orang muntah. Kenapa? Tatau~ dah terbiasa. Maybe. Hahaha tapi tak best ke, kalau bestie kau panggil kau dear? Hah,kalau aku best gile. Bestfriend kayh, not boyfriend or abang angkat. Sumpah geli.

Syukur kehadrat Ilahi kerana aku masih bernafas dibumi yang indah ini. Masih memberikan aku kesempatan untuk membaiki kesilapan yang pernah aku lakukan. Memberikan kesempatan untuk menikmati dunia yang agak melalaikan ini. Memberikan aku kesempatan untuk menghargai sebaik-baiknya kehidupan. Dan memberikan aku kesempatan untuk melaksanakan apa yang telah aku cita-citakan. Syukur Alhamdulillah.

Ok, saya mintak maaf kalau intro saya agak panjang. Macam Makcik Peah membebel. Kahkahkah. Maaf,maaf. Biasa lah dear, dah lama tak berceloteh kat blogger. Macam nilah gayanya. Actually aku dah berazam, setiap minggu mesti buat entry baru. Tapi gayanya, macam keghik,keghik~ Saya memang agak tidak menepati janji. Agak kay,agak. Faktor utama nya adalah PBS. Ahhhh, stuck kepala hotakku. Hari hari ceriaku pada hujung minggu agak membosankan disebabkan kena baca buku. How Dare You!!! 
Dilarang melepaskan geram anda disini. Ever!

Terima lah terima hakikat yang aku kena menempuhi segala macam perihal tentang PBS. Kekadang rasa bersyukur ada PBS sebab takder PMR. Tapi bila fikir sepuluh kali rasa menyesal. Tapi bila fikir 20 kali rasa beruntung ada PBS. Tapi bila aku fikir berjuta-juta kali aku akan rasa menyesal sebab wujudnya sistem PBS. Fahamkanlah ikut pemahaman anda. Tapi jujurlah aku katakan 10 kali ganda sistem PBS lebih susah. Yes,memang korang yang senior akan  fikir  'Ala,kau tak rasa PMR. So,jangan cakap lebih-lebih!'  Dan kau juga tak rasa PBS. So,jangan nak cakap lebih-lebih dear. Cikgu pun sendiri dah kata. PBS + Peperiksaan pertengahan + PBS + Peperisaan akhir tahun. Bla bla bla bla. And, kertas kerja + folio + amali  What?! Arhhhhh!
 Itu aku belom cakap soal kerja berkumpulan. Haishh...malas lah gwa nak cakap. Apa pun Halili tak kesah~ buat jerla. Dah itu sememangnya tuntutan. Keep calm and keep blur. Like me. Kahkahkah. Jadi roll model tak bertauliah sebentar.

 Apa pon ingatlah bahwa 'Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya'. Maybe itu yang terbaik untuk kita, #TeamMangsaPBS. Bersyukurlah wahai dear-dear ku. Nasihat penuh berkhasiat daripada AuniHalili. Heeeeee:)

Haritu dapat jumpa Ustaz Don. Wah saya manusia yang paling bataks. Kekekeke. Termalu sendiri.
Nampak tak saya disitu? Yang paling comel semestinya!

No comments:

Post a Comment