Thursday 15 August 2013

Nothing To Say

Assalamualiakum...
Nothing to say...Nothing to story...Boring meh. Nak pegi beraya,macam krik,krik jerw. Haih. Hampa. Padahal hw aku baru 70% siap! Hey hey.... lagu i love you ni sweet kan? Wah siap angkat tangan lagi, 'sumpah weih sweet gilerr,melting ittew~' Gile ke? Hahaha memang tidak boleh disangkal la kenyataan itu. Akdong Musician memang sweet. Hehehehe.
Sekarang ni memang suka stalk org. Kahkahkah...Terutamanya Si Budak Cute ni

Comel right? Mata ke atas,tangan di bahu...wek:p  Eh,eh i'ts fact..tak boleh dan tak pernah disangkal! Nenek aku pon tak sangkal tau. Kalah neelofa. Hahaha dia jer yang nak layan aku kat twitter. Oh,mira akan ku kenang jasamu. Dia memang bdx hot tpi dia sgt humble. Plus pandai. Wah,lebih puji ni. Tapi ittew tak pernah tipu korg yang dia ni humble. Kalau math tuh macam bebal jer,tanyer jer bdx belakang. Hah? Bdx belakang aku sape? Amirah Asyira lah~ Tpi Siyes dia humble with this cutie girl too



Dah,dah berhenti bercerita tentang diorg. Aku nak cerita suatu cerita ni. Tentang cousin yg paling kecil. Nama dia kiki dia ni naughty sangat. Ala bdx 4thn. Biasalah. Dia ni memang suka pakai seluar pendek,tak pakai tudung. Ala standardla budak kecik. Dah lama kan tak jumpa,raya baru jumpa. Sekali jumpa. Ayourk. Terkasima sebentar. Ok,kiki pakai tudung,lengan panjang plus seluar panjang.Wahwahwah. Aku tanyalah: 'Kiki,kenapa kiki dah pakai tudung?'  Saja tanya,pelik pulak bdx kecik ni bergaya muslimah. 'Cikgu kiki kata mesti tutup aurat!Tak boleh pakai lengan pendek,mesti pakai tudung.Nanti Allah marah!' Terkasima sekali lagi. Budak 4tahun bercakap begitu. Sekarang,kalau aku lipat baju sikit jer...bdx tu dah marah. 'Kakak lily,jangan lipat baju...aurat!'  See. Ada ustazah cilik. Hahaha. This little girl make me proud kay.

Apepon raya ni jaga-jaga lah cara pemakaian korg semua. Jangan nak pakai jarang jarang.Jangan raya tanpa tudung labuh. Jangan raya tanpa handsocks. Jangan raya tanpa stokin. Jangan raya tanpa tutup aurat. Kalau budak kecik pon boleh berfikir secara rasional,kita yang besar tak kan tak boleh. Ingat kita beraya untuk menziarah sahabat handai,untuk mengeratkan hubungan silaturrahim. Bukan untuk duit raya atau sebaliknya,ingat kay!

Sekian,
Assalamualaikum,
AuniHaliliZamburi

No comments:

Post a Comment